Ducati DesertX: veľkolepé víťazstvo na Erzberg

Ducati DesertX dosiahla veľkolepé víťazstvo v kategórii dvojvalcov na jednom z najslávnejších motocyklových enduro podujatí na svete: Erzberg Rodeo. DesertX, na ktorom jazdil Antoine Meo (viacnásobný majster sveta v enduro a majster Európy v supercrosse), vyhral v Erzberg Iron Road Prolog. Meo sa zúčastnil aj vedľajších pretekov Mitas Rocket Ride, keď skončil celkovo štvrtý a v kategórii dvojvalcov bol prvý.


Iron Road Prolog sú preteky viac ako 1200 jazdcov prihlásených do „Rodea“, aby sa kvalifikovali na záverečné podujatie. V tomto preteku bola dominancia Mea a DesertX, s dvojnásobným víťazstvom v kategórii vyhradenej pre dvojvalce, nespochybniteľná. V piatkových pretekoch mal náskok pred jeho najbližším súperom minimálne 12 sekúnd, zatiaľ čo v druhých pretekoch, v sobotu, so sťaženou, sa náskok zvýšil na 20 sekúnd, čo ešte viac potvrdilo potenciál. DesertX tak predviedol svoje športové vlastnosti na jednej z najnáročnejších tratí na svete, vyzdvihol výkon motora Ducati a zároveň podčiarkol kvalitu podvozku.

Mitas Rocket Ride, preteky otvorené pre jednovalcové a dvojvalcové motocykle, pozostával z dvoch meraných tréningov, z ktorých 48 najrýchlejších jazdcov pokračovalo v vzájomných súbojoch v rozjazdách 6 štartujúcich z brány v motokrosovom štýle a v knock-out pre posledné 3. V tomto preteku Antoine Meo jazdil s odhodlaním hneď od kvalifikačnej fázy a skončil šestnásty z 277 prihlásených. Potom skončil druhý v poslednom 16. kole, tretí vo štvrťfinále a druhý v semifinále. Tieto výsledky mu umožnili kvalifikovať sa do Superfinále.

DesertX je prvá Ducati v histórii vybavená 21-palcovým predným kolesom a 18-palcovým zadným kolesom, navrhnutým tak, aby zdolávala ten najnáročnejší terén. Špecializovaný off-roadový vývoj v kombinácii s cestnými znalosťami Ducati vyústil do pohotového a agilného motocykla, ktorý je pohodlný na akomkoľvek type trasy a povrchu vozovky. Ergonómia a aerodynamické štúdie priniesli motocykel, ktorý má off-road ako svoje prirodzené prostredie a ktorý je zároveň pohodlný a bezpečný na cestovanie a jazdu po meste.

Na zvládnutie Erzberg Rodeo bol DesertX, na ktorom jazdil Antoine Meo, upravený tak, aby zlepšil jeho terénne schopnosti. Vidlica a monoshock boli prepracované, aby ponúkali väčší zdvih odpruženia. Čo sa týka pneumatík, voľba padla na Metzeler Six Days Extreme, špeciálne navrhnuté pre extrémne enduro preteky. Príprava DesertX bola zavŕšená montážou pretekárskeho výfuku Termignoni. Pre účasť na Erzbergu navrhlo Centro Stile Ducati špeciálne prevedenie pre DesertX, ktoré kombinuje bielu, čiernu a tri červené typické pre MotoGP a Superbike.

Všestrannosť DesertX je evidentná v podvozku, ktorý je založený na oceľovom mrežovom ráme so zdvihom odpruženia vhodným na akúkoľvek trasu, ale aj v homologácii pre pneumatiky, ktorá vám umožňuje vybrať si medzi rôznymi možnosťami. Srdcom nového DesertX je veľmi obľúbený kvapalinou chladený desmodromický motor Testastretta s objemom 937 cm3 s výkonom 110 k pri 9 250 ot./min a maximálnou hodnotou krútiaceho momentu 92 Nm pri 6 500 ot./min., optimalizovaný pre špecifické radenie s elektronickou výbavou, ktorá zavádza dva jazdné režimy špeciálne navrhnuté pre jazdu v teréne. Dostatočný dojazd na dlhšie cesty je zaručený palivovou nádržou s objemom 21 litrov a možnosťou montáže druhej nádrže v zadnej časti, čím sa dá pridať ďalších 8 litrov paliva.

Ducati DesertX je k dispozícii v dvoch farbách, Matt Star White Silk a „RR22“, a tiež v 35-kW depowerovanej verzii pre držiteľov licencie A2. Slovenský importér značky Ducati k tomuto motoycklu ponúka záruku „4Ever Ducati“, platnú 4 roky s neobmedzeným počtom najazdených kilometrov, garantovanú celou sieťou predajcov, úplne zadarmo.

 

#Ducati #DesertX #Dreamwilder #Erzbergrodeo

© 2008 - 2024 Všetky práva vyhradené pre AUTO100 spol. s r. o. Created by MI:SU Design