Odhalené detaily prototypu Ducati MotoE

Ducati odhaľuje technické detaily projektu MotoE vo videu, v ktorom prototyp ilustruje tím, ktorý dohliadal na jeho vznik a sleduje jeho vývoj.

„V21L“ v Borgo Panigale označuje prvý elektrický motocykel Ducati, prototyp, ktorý bude od roku 2023 súťažiť vo Svetovom pohári FIM MotoE™, ktorého bude výrobca motocyklov so sídlom v Bologni partnerom ako výhradný dodávateľ s 18 motocyklami na trati.

Projekt MotoE má pre Ducati strategický význam, pretože umožňuje rozvíjať odborné znalosti do budúcnosti, a to pri zachovaní prístupu, ktorý vždy poháňal DNA výrobcu so sídlom v Bologni: experimentovanie s technologickými riešeniami vo svete pretekania a snaha zabezpečiť, aby všetko, čo je v tejto oblasti vyvinuté, bolo možné preniesť na motocykle určené pre nadšených Ducatistov z celého sveta.

Claudio Domenicali, generálny riaditeľ Ducati: „Pred niekoľkými týždňami som mal mimoriadnu príležitosť jazdiť na Ducati MotoE na okruhu, a okamžite som si uvedomil, že žijem v historickej chvíli. Svet prechádza zložitým obdobím a environmentálna udržateľnosť je prvkom, ktorý musia všetci jednotlivci a všetky spoločnosti považovať za prioritu, ak chceme zachovať krehkú rovnováhu planéty. Ako Ducati sme túto potrebu pochopili a začali sme hľadať výzvu, ktorá by nám umožnila prispieť k spoločnému cieľu znížiť emisie CO₂ a zároveň zachovať vieru v našu DNA spojenú s pretekaním. Súhlasili sme s odhodlaním vyvinúť najvýkonnejší elektrický pretekársky motocykel, ktorý súčasná technológia umožňuje, a použiť tento projekt ako laboratórium, v ktorom postavíme našu budúcnosť. Výsledok, ktorý sme dosiahli, je prekvapivý. Hneď ako som sadol na motorku, uvedomil som si kvalitu práce odvedenej tímom a keď som sa vrátil do garáže, pocítil som hlbokú hrdosť na to, čo sme opäť dokázali."

Na výrobu prototypu MotoE dal výrobca motocyklov so sídlom v Bologni dokopy tím, ktorý spája dizajnérov Ducati a Ducati Corse a vytvára skutočne mimoriadny mix zručností. Pri vytváraní motocykla sa postupovalo podľa postupu, ktorý sa zvyčajne používa pri sériových motocykloch, čo vyvolalo úzku spoluprácu medzi členmi tímu, ktorá viedla k novým spôsobom myslenia a navrhovania, podporených takýmto technologicky náročným projektom.

Základom celého procesu bolo rozdelenie úloh a neustály dialóg medzi ľuďmi, ktorí tvoria tím. Výskum a vývoj spoločnosti Ducati sa postaral o všetky aktivity projektového manažmentu spolu s návrhom a simuláciami na elektrickom pohonnom ústrojenstve, zatiaľ čo o dizajn MotoE sa postaralo centrum Centro Stile Ducati, ktoré tiež vytvorilo vzhľad motocykla. Na druhej strane Ducati Corse pracovala na dizajne elektronických súčiastok, na softvérových ovládacích prvkoch a stratégiách, na simuláciách dynamiky a aerodynamiky motocykla a napokon na procesoch montáže, testovania a získavania údajov.

Doterajší výsledok je už teraz uspokojivý: Ducati MotoE má celkovú hmotnosť 225 kg (o 12 kg menej, než sú minimálne požiadavky kladené Dorna a FIM na motocykel schopný dokončiť pretekársku vzdialenosť) a môže sa spoľahnúť na maximálny výkon a krútiaci moment 110 kW (150 k) a 140 Nm, čo mu umožnilo dosiahnuť rýchlosť 275 km/h na okruhu ako Mugello (Taliansko).

Vincenzo De Silvio, riaditeľ výskumu a vývoja Ducati: „Pre Ducati je príležitosť stať sa dodávateľmi svetového pohára FIM MotoE™ nielen technologicky vzrušujúce, ale je to aj najlepší spôsob, ako interpretovať výzvy nového tisícročia. Okruhové preteky predstavujú ideálne podmienky na vývoj inovatívnych technológií, ktoré sa potom prenesú do sériových motocyklov. V súčasnosti zostávajú najdôležitejšími výzvami v tejto oblasti tie, ktoré sa týkajú veľkosti, hmotnosti, autonómie batérií a dostupnosti nabíjacích sietí. Ducati skúsenosti vo Svetovom pohári FIM MotoE™ budú základnou podporou pre výskum a vývoj produktov, spolu s fyziologickým vývojom technológie a chémie. Už dnes je nevyhnutné pomôcť internej odbornosti spoločnosti rásť, aby sme boli pripravení, keď príde čas zaradiť prvý elektrický motocykel Ducati do sériovej výroby."

Kombinácia odborných znalostí, vášne a práce tímu Ducati MotoE viedla k zrodu elektrického motocykla s jedinečnými technickými riešeniami. Počnúc batériou, najzáväznejším a najcharakteristickejším prvkom z hľadiska hmotnosti a rozmerov, ktorý sa na Ducati MotoE vyznačuje tvarom špeciálne navrhnutým tak, aby sledoval prirodzený priebeh strednej časti motocykla. Batéria váži 110 kg a ponúka kapacitu 18 kWh s 20 kW nabíjacou zásuvkou integrovanou v zadnej časti. Vo vnútri je 1 152 cylindrových článkov typu „21700“.

Invertor s nízkou hmotnosťou 5 kg je jednotka odvodená od vysokovýkonného modelu používaného v pretekoch elektrických vozidiel, pričom motor (hmotnosť 21 kg a maximálne otáčky 18 000 ot./min.) bol vyvinutý partnerom podľa technických špecifikácií poskytnutých Ducati. Celý systém je založený na napätí 800 V (s plne nabitou batériou), aby sa maximalizoval výkon elektrického pohonu a v dôsledku toho aj samotný výkon a dojazd.

Jedno z najpokročilejších technických riešení testovaných na Ducati MotoE sa týka chladiaceho systému. Prototypové komponenty sú v skutočnosti chladené obzvlášť sofistikovaným a účinným kvapalinovým systémom s dvojitým okruhom navrhnutým tak, aby vyhovoval rôznym tepelným potrebám batériového bloku a motor/invertorovej jednotky. To zaručuje extrémnu pravidelnosť teplôt s dôležitými výhodami z hľadiska konzistentnosti výkonu, ale aj doby nabíjania. V skutočnosti nie je potrebné čakať, kým batéria vychladne, aby sa spustil proces: Ducati MotoE sa dá nabiť hneď, ako vojde do garáže, a dobitie na 80 % dojazdu trvá asi 45 minút. .

Púzdro batérie z uhlíkových vlákien tiež funguje ako namáhaná časť podvozku, podobne ako v prípade motora Ducati Panigale V4, s hliníkovým monokokovým predným rámom pre prednú časť s hmotnosťou 3,7 kg. Zadnú časť tvorí hliníková kyvná vidlica s hmotnosťou 4,8 kg s geometriou ako pri Ducati Desmosedici pretekajúcej v MotoGP. Zadný pomocný rám, ktorý integruje zadnú časť a sedadlo jazdca, je vyrobený z uhlíkových vlákien.

Oblasť odpruženia obsahuje tlakovú vidlicu Öhlins NPX 25/30 s prevrátenými trubkami s priemerom 43 mm vpredu, odvodenú od Superleggera V4, zatiaľ čo vzadu je tlmič Öhlins TTX36, ktorý je plne nastaviteľný. Tlmič riadenia je nastaviteľná jednotka Öhlins.

Brzdový systém dodáva Brembo a je dimenzovaný pre špecifické požiadavky Ducati MotoE. Vpredu je zložený z dvojitého oceľového kotúča s priemerom 338,5 mm so zväčšenou hrúbkou, ktorý má na vnútornom priemere rebrá s cieľom zväčšiť teplovýmennú plochu a zlepšiť chladenie kotúča v podmienkach extrémneho použitia na trati. Na tomto dvojitom kotúči pracujú dva strmene GP4RR M4 32/36 s radiálnym hlavným valcom PR19/18. V zadnej časti pôsobí strmeň P34 na jednu kotúčovú jednotku s priemerom 220 mm a hrúbkou 5 mm s hlavným valcom PS13. Tímy sa tiež môžu rozhodnúť pre umiestnenie zadnej brzdy na ľavom riadidle , ktorú môže jazdec použiť ako alternatívu k štandarnu.

Roberto Canè, riaditeľ Ducati eMobility: „Dobre si pamätám na zrod projektu MotoE a každú fázu zloženia pracovného tímu so zapojením kolegov z Ducati Corse a hľadaním kontaktov v rámci koncernu Volkswagen, ktorí by nám mohli dať návrhy ako rozvinúť tento projekt. Pri výrobe tohto motocykla sme postupovali podľa rovnakého postupu, aký zvyčajne používame pri sériovej výrobe. Začali sme definovaním dizajnu a súčasne technická kancelária začala navrhovať rôzne komponenty. Úvodný brief bolo vytvoriť pretekársky motocykel, ktorý rešpektuje minimálne výkonové charakteristiky požadované spoločnosťou Dorna. Tento projekt si v skutočnosti zamiloval celý zúčastnený tím a núti nás vytvoriť motocykel s lepšími vlastnosťami, než sa pôvodne požadovalo zo strany organizátora“.

Na procese vývoja Ducati MotoE sa podieľal aj testovací tím Ducati Corse pod vedením Marca Palmeriniho, ktorý na trati pracoval s použitím rovnakých metodík používaných v MotoGP, a to aj vďaka podpore jazdcov Michele Pirro, Alex De Angelis a Chaz Davies. Prostredníctvom práce na elektronike bolo cieľom získať odozvu plynu podobnú endotermickej jednotke a odozvu od elektronických ovládacích prvkov (ako je Ducati Traction Control, Ducati Slide Control, Ducati Wheelie Control a mapy plynu/brzdy motora) nerozoznateľné od pretekárskych motocyklov, na ktoré sú jazdci Ducati zvyknutí.

Možnosť aplikácie vývojovej a testovacej metódy už používanej v MotoGP, s presnou sekvenciou testov vykonaných na rôznych komponentoch, aby sa maximalizoval výkon každého dňa na trati, bola dosiahnutá aj vďaka účinnosti chladiaceho systému, ktorý skrátil časy nabíjania na minimum, čím bola umožnená skutočne výrazná kontinuitu používania elektrického motocykla. Vývojová práca zahŕňala špecifický vzdelávací a tréningový kurz pre všetkých zúčastnených zamestnancov, ktorí využívali znalosti zdieľané v rámci koncernu Volkswagen preto, aby sa zaistila úplná bezpečnosť jazdca a technikov.

Skutočnosť, že Ducati patrí do koncernu Volkswagen, ktorý z elektrickej mobility urobil základný prvok svojej stratégie „New Auto“ 2030, predstavuje najlepší predpoklad pre mimoriadnu výmenu odborných znalostí v oblasti elektrických pohonných jednotiek. Ducati je v úzkom kontakte s odbornými centrami skupiny a s Centre of Excellence (CoE) v Salzgitteri v Nemecku, ale aj s ďalšími značkami skupiny, ako sú Porsche a Lamborghini.

Pracovný plán projektu Ducati MotoE už dosiahol pokročilú fázu vývoja a rýchlym tempom postupuje smerom k roku 2023, roku, v ktorom Ducati prevezme úlohu výhradného dodávateľa FIM MotoE™ World Cup s 18 elektrickými motocyklami. na trati každý víkend. Ďalším cieľom výrobcu so sídlom v Bologni je využiť účasť v najvýznamnejšom preteku elektrických motocyklov na svete, aby experimentoval s inovatívnymi technológiami, trénoval nové zručnosti a študoval ako vytvoriť, akonáhle to technológia umožní, elektrický motocykel Ducati, ktorý je športový, ľahký, vzrušujúci a dokáže uspokojiť všetkých nadšencov.

#DucatiMotoE

© 2008 - 2024 Všetky práva vyhradené pre AUTO100 spol. s r. o. Created by MI:SU Design